lördag 17 september 2011

I dag gäller det!

Nu är det den stora dagen som har kommit. Jag ska springa mitt första halvmarathon! Den är nervöst men trots det taggad! Det är med blandade känslor jag har laddat inför denna dagen. För en person som älskar att springa (helst varje dag eller iaf när andan faller på) är det frustrerande att dra ner på träningsmängden. Men ikväll är det slut. Start 16.20 och räknar med mål ca 18.40. Eftersom jag i vanliga fall springer mina långa distanser (och övriga med) så ska jag ladda med dricka och en del mat. Inte så jätte mycket mat eftersom jag inte är van vid att äta innan träning. I två veckor (eftersom jag var nere hos föräldrarna förra veckan) Har jag laddat med at springa och öka intaget av kolhydrater så musklerna har blivit laddade och sist jag sprang 19 km så kändes kroppen helt grym och otroligt stark tog backarna utan problem. Det bara kändes underbart helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar