söndag 28 augusti 2011

Dagens utmattning och glädje!

Nyaste kjolen med linne från nike :)
När det kommer till löpning är det den enskilda individen som sätter gränser, har man möjlighet att pressa sig ska man absolut testa sina gränser. Ta tag i den träning du älskar för det är varje individ som tar ett beslut vad gäller just träning och är det löpning som faller dig i smaken är den underbart fri :)

Det finns flera olika sorters löpare ex kortdistans vs långdistans, morgon- vs kvällslöpare. Man väljer det som passar helt enkelt. Rådet är dock att försöka variera sig. Spring en kort runda en tidig morgon och en lång en eftermiddag... Det är du som bestämmer!

Vad är då viktigt med löpning? Ett par bra skor som är anpassade till dig och (om du är kvinna) en bra sport BH som ger bra stöd. Sedan vad du har på dig är varje individs val. Känner du att löpar tajts och tröja inte är din melodi? Fine! Varför ska alla se likadana ut? Och om det är vad du känner dig bekväm i? Fine! Eller varför inte köra en mix? Det var inte längesedan jag själv upptäckte hur kul och upplyftande det kan vara att springa i långa linnen, kjolar och helt "vanliga" kläder för att variera sig lite och måste erkänna att löpglädjen kom tillbaka när jag experimenterade :) Det var inte förrän jag pratade med en väninna och berättade om mina "löparklänningar" som jag insåg att det säkerligen hade varit en eller fler som till en början ställt sig frågan vad hon hade på sig, men även eventuellt uppmuntrat någon till att tänka att "kan hon springa i det kan jag ha vad jag trivs i". Kan ju hoppas! Så nu kör jag lite varierat dvs ibland klänning eller kjol och ibland "traditionellt" helt enkelt utefter vad jag känner för :)

På tal om löparkjol kom den i fredags! Helt underbart och kan varmt rekommendera den till alla! Perfekt med fickor på sidan. I morse användes den för första gången. Helt underbar! Sprang 19 km och inte ett skavsår eller liknande, nu råkade det ju i och för sig vara så att det hällregnade, blåste, åskade med en gnutta sol  emellanåt. Så resultatet efter den löprundan? Ja den var innan frukost med gel i kroppen...dvs idag har jag frossat i en massa gott! Ni hittar kjolen på loverunning.se. Med andra ord: den 17 september på DN halvmaraton är det något i den stilen ni ser mig i ;)

Ha en egen stil lika mycket som du väljer din vardags-/feststil, det viktigaste är att du är bekväm :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar