onsdag 31 augusti 2011

Mat och träning

Den senaste tiden har jag haft motstridiga tankar...det har varit tufft och de där "anorektiska" tankarna har dykt upp.

Det började med att jag vägde mig och vågen visade att jag gått upp sex kilo. Jag vet att det beror på hård träning=muskler och inte fett, men trots alt fick jag för mig att jag måste gå ner i vikt och dra ner på matintaget. Så idiotiskt! Detta har medfört att min kropp inte är lika vaken och pigg som innan och långpasset i söndags tog hårdare på kroppen än vad det gjort de andra gångerna. Men genom att snacka med en av mina bästa vänner har jag fått rätsida på tankarna, eller ja egentligen hade jag väl redan det men det är alltid skönt att snacka av sig och få utlopp för negativa tankar, eftersom det är dessa som tär på en och drar ut energi från kroppen och du blir trött. Så nu är jag tillbaka till att äta frukost, lunch och middag. Dessutom måste jag säga att för mig ger lagad mat mer energi men väldigt gott är det med kall också :) Mixar man blir resultatet bäst!


För ett tag sedan gjordes denna underbara fänkålsallad! Helt underbar och utvecklad utefter vad Ernst gjorde i sitt program Sommar med Ernst. Som alltid när jag tillagar något utvecklas receptet efter hand och det innebär att jag aldrig gör exakt lika dant.

I just denna är det:
Skivad fänkål
Valnötter
Purjolök skivad
Soltorkade tomater (delade)
Russin
Tomater
och säkerligen något mer samt olja och kryddor.

Jag håller alltid maten enkel (enligt mig). Jag experimentera, blandar ingredienser hej vilt och det blir riktigt gott, mina vänner tycker om nyskapandet i mina rätter. Gissar på att det har med en viss känsla för smaker!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar