tisdag 4 oktober 2011

Gör mig glad

Att bli fotograferad av bästa vännen. Här på perrongen till middag i Birkastan . Det resulterade i Mellow. En restaurang med grym mat, stämning och gott rödvin. 
Vill gärna ha blommor i dessa färger hemma hos mig. Visst vore det ljuvligt om man spenderade pengar på detta. Fast i en gränd i gamla stan kommer de till rätta :)
Här kan man stanna till för en kopp te eller kaffe och en liten (eller stor) chokladbit och bara avnjuta.
Mat är som godast i trevligt sällskap och ibland blir det buffé där sushi ingår. Just detta avnjöts i gamla stan. MUMS!
Detta skyltfönster tillhör Gudrun Sjödén. Här kan man köpa bra kläder tillverkade i ekologisk bomull! Det blev ett köp som kommer längre ner :)
Bio är ett nöje jag tycker är fantastiskt! Speciellt nu nä det går mot mörkare och kyligare tider.
Som jag skrev blev det ett köp idag...en plommonlila tunika som höll mig varm ikväll tillsammans med senapsgul halsduk som jag fått av mor. Jeansjackan är snart dax att hänga undan och ta fram en lite tjockare.

Ibland är det svårt att ta sig ut i världen när det inte sker naturligt pga jobbet. Men när man väl gör det blir man påmind om hur bra man mår av att komma ut (och inte para när man går på gymet!). Har lovat mig själv att bli bättre på att göra det oftare. Speciellt tråkiga är kvällarna då det är lätt att man äter för att man är uttråkad...

Har man dagar av bra sällskap och kul aktiviteter blir dagarna man inte gör något speciellt skönare. De känns mer avkopplande helt enkelt. Hade jag inte haft min träning så vet jag inte vad jag hade gjort. Hade säkerligen blivit galen av tristess!!! Men förutom träningen håller jag igång hjärnan med studier på egen hand. Innan var det detox och nu har jag kommit in på kommunikation.


Fortfarande springer jag i kjolen (bästa köpet!) men som ni ser är det nu en randig gammal bomerang tröja som värmer på överkroppen :) Visst är det underbart att det fortfarande går springa barbent!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar