söndag 9 oktober 2011

Vad har ni gjort i helgen?

För min del har det varit en underbar helg. Fredagen började med ett morgonpass på gymmet (inte ofta det händer.). Eftermiddagen blev perfekt med en härlig vän som alltid är sprudlande glad när vi ses! Det är så otroligt skönt att snacka med henne om allt men framför allt om löpning. Vi har aldrig sprungit tillsammans men vi har löpningen gemensamt. Hon har för övrigt sprungit maran som va i maj (helt fantastisk prestation!). Det var p.g.a henne jag anmälde mig till halvmaran. Tänk vilken inspirations källa hon är! Jag är otroligt glad för vår vänskap.

Hur som helst satt vi och käkade en underbar sallad och kom in på löpning. Jag berättade om att löpkänslan inte finns kvar som före loppet och det var befriande att höra det va samma sak för henne. Detsamma gällde mat att vi båda har unnat oss det där lite extra vilket har resulterat i lite omfördelning på kroppen. Vi snackade klart där och drog till Ikea och irrade runt i timmar (kändes det som...) har aldrig haft så kul när jag varit där! Det var bra längesen jag skrattade så otroligt mycket som under vår "date" bara att skriva om det gör att smilbanden kryper uppåt.

Igår blev det äntligen ett "långpass" på 11 km vilket kändes otroligt skönt dock måste jag verkligen bli bättre på att pressa mig själv till att våga ta ut mig fullständigt! Jag ligger otroligt bekvämt i samma tempo. Inte bra. Fast skönt att få tillbaka löpkänslan! Körde även ett kortare pass på 3,5 km i morse.

Under de senaste veckorna har jag dock fått ont i knän och benhinnor efter mina pass. Först trodde jag det berodde på slitage efter loppet. Men idag tog jag mina Karhu (lättviktare) och kände ingen smärta alls, löpsteget kändes mer stabilt i dessa (jag överpronerar på vänsterfoten), När jag granskat korten från Halvmaran syns det otroligt tydligt (då hade jag DS trainer) och jag känner en otrolig skillnad i löpsteget mellan dessa skor. Idag tog jag beslutet om att fixa ett par nya skor helt enkelt! Fick riktigt bra hjälp och kom hem med ett nytt par (totalt fyra par detta år!).


Det blev ett helt nytt märke som inte suttit på mina fötter innan. Dessa är ett par saucony och är ett par riktigt stabila skor som är filmade under test på löpbandet och där såg jag hur perfekt jag satte i vänsterfoten. Nu vet jag egentligen inte hur mina andra skor egentligen ser ut när jag springer. Men dessa var klockrena! Väldigt skön sko dessutom. Så på tisdag ska det bli pass nummer 1 i dessa. Imorn är det nämligen dax för et gym pass...tidigt sådant! Egentligen vill jag hemskt gärna springa (för längtan finns där) men som en vän uttryckte det: när det är trist tänker jag på belöningen och tisdagens löpning blir MIN belöning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar